A közúti közlekedésbiztonság javítása, az útvagyon megőrzése és az egyenlő piaci feltételek megteremtése a célja a „Nemzeti Tengelysúly- és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat kialakítása” (TSM) projektnek. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) és a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. konzorciumi együttműködésében megvalósuló 29,9 milliárd forintos fejlesztés során a járművek megállítását nem igénylő, automatikus működésű, joghatályos mérésre alkalmas mérőállomás hálózat kialakítására kerül sor.
A tengely- vagy össztömeg tekintetében túlterhelt járművek közlekedése a nemzeti útvagyonra, illetve a közlekedés biztonságára egyaránt veszélyt és kockázatot jelent. A túlterhelt járművek a balesetokozás veszélyét hordozzák magukban, fokozott ellenőrzésükkel, kiszűrésükkel elérhető a közlekedésbiztonság javulása. Az általuk okozott útkár éves becsült értéke 150-200 Mrd Ft, a projekt eredményeképp az útburkolat kopásából és amortizációjából eredő helyreállítási költségek jelentős hányada közvetlenül az okozó szabálysértőkre hárul. Továbbá a projekt által létrehozott rendszer segíti a fuvarozók közötti egyenlő esélyeket és piaci feltételeket azzal, hogy nem jutnának előnyhöz azok a fuvarozó cégek, amelyek szabálytalanul, túlsúllyal közlekedtetik járműveiket az utakon.
A projekt célja egy olyan komplex, országos közlekedési hatósági ellenőrző rendszer kialakítása, amely biztosítja a túlterhelt járművek engedély nélküli, vagy az engedélyben foglaltaktól eltérő közlekedésének visszaszorítását, a szabálytalanul közlekedő járművek szankcionálását.
A TSM projekt megvalósítása során 89 helyszínen kerül sor automatikus mérésre és szankcionálásra alkalmas ellenőrző berendezés telepítésére, amely lehetővé teszi a járművek tengelyterhelésének mérését, és adatokat biztosít az ellenőrző hatóságok közúti ellenőrei részére a kapcsolódó ellenőrzések elvégzésére. A mérőhelyek nagy részben a meglévő NÚSZ útdíj és EKÁER ellenőrzési infrastruktúrájára épülnek. A TSM projekt része egy összetett támogató informatikai rendszer kiépítése, valamint a megállításos helyszíni és a telephelyi ellenőrzésekhez szükséges eszközök beszerzése.
Az érzékelő szenzorok útfelületbe történő beépítése szeptember végén megkezdődött, az első tíz mérőhelyhez kapcsolódó munkálatok tervezetten 2016. november elején zárulnak le. A TSM rendszer előszűrő, a közúti ellenőröknek adatot szolgáltató funkcióval a működését várhatóan 2017. év elején kezdi meg. Az objektív szankcionálásra alkalmas teljes funkcionalitással üzemelő rendszer pedig várhatóan az év második felétől indul.
A bírságtételekre, valamint a megengedett össztömegre vonatkozó jogszabály-módosításokat 2017. március 15-ig kell előterjeszteni a Kormánynak.
Kapcsolódó bejegyzések
Hogyan közelíthető meg a Kossuth tér a metróállomás lezárásának idején?
2016. december 3-ától (szombattól) várhatóan három hónapon keresztül az M2-es metró mindkét irányban megállás nélkül ha...Elindult az M3-as metró pótlásához szükséges közbeszerzési eljárás, nem igaz a Népszabadság mai állítása
2016. július 12-én a BKK elindította az M3-as metró felújításának idejére szükséges pótlóbuszok megrendelésére irányuló...Ne húzz ujjat a PTE hallgatóival!
A napokban rendezték meg a fővárosban rekord számú nevezővel, 380 hallgató részvételével a 2016/2017. tanév Magyar Egye...Bizottsági válasz a nemzeti konzultációban tett magyar állításokra és kötelezettségszegési eljárás a magyar felsőoktatási törvény ügyében
A Magyarországgal kapcsolatos jogi és alapértékeket érintő kérdésekkel foglalkozó április 12-i eszmecserét követően az ...Ne feledje: szombattól három hónapig nem áll meg a metró a Kossuth téren
A BKK már korábban közölte: december 3-ától (szombattól) várhatóan három hónapon keresztül az M2-es metró mindkét irány...Megsértette a munkavállalók jogait a Mediaworks a Népszabadság hirtelen bezárásával
Megsértette a Munka Törvénykönyvének szabályait a Mediaworks Zrt., mert nem kérte ki a munkavállalók képviselőinek előz...A BKK és a budapesti közlekedési szolgáltatók kiállnak a mozgáskorlátozottak közlekedéséért
Szabályozottá válik az elektromos kerekes székkel és a mopeddel közlekedők utazása a főváros közösségi közlekedési jára...Elindult a Nemzeti Közlekedési Hatóság térképes járműfenntartó-lekérdező alkalmazása
A hazai gépjárműállomány műszaki állapotának javulása, a biztonságtudatos közúti közlekedés, valamint a fogyasztói érde...Menetrendi változások a közösségi közlekedésben 2016 márciusától
2016 márciusától több menetrendi változás is lesz a fővárosi közösségi közlekedésben. Ebben a hónapban ünnepek és az is...Nyílt levél - Ismét valótlanságokat állított a Népszabadság az e-jegyrendszerrel kapcsolatban
A sajtóban megjelent rémhírekkel ellentétben az elektronikus jegyrendszer kiépítésének finanszírozása folyamatos. A Bud...