Keresés...

650 nap múlva 650 éves jubileum a PTE-n!

A mai naptól számítva éppen 650 nap múlva ünnepli alapításának jubileumi, 650. évfordulóját Magyarország első egyeteme, a Pécsi Tudományegyetem. Az 1367-ben V. Orbán pápa által engedélyezett, és Nagy Lajos király által alapított felsőoktatási intézmény ebből az alkalomból jubileumi nyitóünnepséget szervezett, melynek keretében visszaszámláló időgépet avattak, valamint együttműködési megállapodást írt alá Udvardy György megyéspüspök, Páva Zsolt, Pécs Megyei Jogú Város polgármestere és Bódis József, a Pécsi Tudományegyetem rektora, annak jegyében, hogy minőségi programsorozattal ünneplik meg méltó módon e szép jubileumot. 


A Pécsi Tudományegyetem 2017. szeptember 1-jén, tehát éppen 650 nap múlva ünnepli alapításának 650. évfordulóját, a mai nap ennek jegyében zajlott a felsőoktatási intézményben. Délelőtt Díszdoktoravató Ünnepi Szenátusi Ülést tartottak, melynek keretében bemutatták a háromkötetes jubileumi sorozat, a Pécsi Egyetemi Almanach első kötetét. A sorozat áttekinti a jelenlegi Pécsi Tudományegyetem és jogelődei, valamint az 1923-as, az Erzsébet Tudományegyetem újraindulását megelőző évszázadok pécsi felsőoktatási intézményeit.

Ezt követően az egyetem Szenátusi Tanácstermében együttműködési megállapodást írt alá Udvardy György megyéspüspök, Páva Zsolt, Pécs Megyei Jogú Város polgármestere és Bódis József, a Pécsi Tudományegyetem rektora. A kontraktus értelmében a pécsi egyházmegye, a város és az egyetem segíti egymást a jubileumi ünnepségsorozat sikeres előkészítésében, valamint méltó módon történő megvalósításában.  

A pécsi egyetem a jubileumi programsorozat részeként zártkörű, meghívásos pályázatot hirdetett a Műszaki és Informatikai Kar hallgatói számára visszaszámláló berendezés terveinek elkészítésére. A nyertes pályázat Hartung Balázs és Látrányi Péter, ipari termék- és formatervező mérnök szakos hallgatók terve alapján a „MINIMAL” elnevezésű visszaszámláló időgép lett. A szerkezetet a PTE Rektori Hivatala előtt adták át ma délután ünnepélyes keretek között, majd Udvardy György megyéspüspök megáldotta a visszaszámlálót.

A jubileumi nyitórendezvény az esti órákban a Pécsi Nemzeti Színházban zárul, ahol az egyetemi polgárok a Pécsi Egyetemi Zenekar, Egyetemi Kórus, valamint a PTE Zeneművészeti Intézetben tanulmányokat folytató, Prima Primissima Díjas sztárvendégek koncertjével ünnepelhetik a „Visszaszámlálás napját”.  




 
Elejére!