Keresés...

Az OFI ökoiskola hírei

Ökoiskola és Örökös Ökoiskola cím (2015/ősz)

Örömmel adunk hírt arról, hogy az Értékelő Bizottság ökoiskola címadásra vonatkozó javaslatát az EMMI mint  támogató jóváhagyta. Az őszi fordulóban benyújtott pályázók közül 55 Örökös Ökoiskola címre pályázó iskola, 32 újrapályázó iskola és 179 első címre pályázó iskola veheti át az Ökoiskola vagy Örökös Ökoiskola Címet az ünnepélyes címátadón, melyre 2016. január végén kerül sor. A pályázók hamarosan értesítést kapnak a döntésről.

Élő Bolygónk

Magyarországon 194 699 ember írta alá digitálisan az Élő Bolygónk kezdeményezést, és járult ezzel hozzá a 110,4 millió aláíráshoz, amit a Live Earth kezdeményezés globálisan gyűjtött december 10-ig.

Zöld Óvoda, Ökoiskola Programok kiszélesítése projekt

Az OFI az SH/4/5 projekten belül szakmai monitoringot, országos online kérdőíves és személyes felmérést indít 2016 első hónapjában a Zöld Óvoda és az Ökoiskola Programok értékeit keresve. Kérjük, amennyiben intézménye felkérést kap a részvételre, szánja rá tudását és idejét a válaszadásra! Köszönjük fáradozását, és ezúton kívánunk boldog karácsonyt, és sokáig élhető Földet az Ökoiskola Hírlevél olvasóinak!

A Zöld Óvoda, Ökoiskola Programok kiszélesítése projekt szakmai csapata: Könczey Réka, Halácsy Ágnes, Kondorosy Szabolcs

Ajánló: Ökoiskolai modulok téli madáretetés témakörben

Az OFI-ban az Ökoiskolai nevelési-oktatási program kidolgozása keretében több mint 90 modult fejlesztettek pedagógusok az OFI munkatársainak segítségével. Ezekből adunk ízelítőt a tanév során. Az összes modul megtalálható a következő honlapon:
http://ofi.hu/okoiskola-nevelesi-oktatasi-program

Madárfalu

A modul célja az odúlakó madarak megismerése; ill. figyelemfelhívás az egyre csökkenő természetes élőhelyek és fészkelő helyek megóvására. A foglalkozásokon a tanulók mesterséges madárodúkat készítenek, megfigyeléseket végeznek, terepnaplót vezetnek; így ismerik meg és segítik a Madárfalu lakóit.

A megvalósítás ajánlott keretei: konkrét időponthoz nem kötött tevékenység, de mindenképp a költési szezon előtt ajánlott lebonyolítani; tanórán és tanórán kívül is megvalósítható; 8-18 éves korosztály
http://ofi.hu/madarfalu

Kik laknak a kertünkben?

A modul célja a novembertől márciusig tartó madáretetési időszak bemutatása: alakuljon ki a gyerekekben a madarakról való gondoskodás, ismerjék meg a madáretetés szabályait.

A megvalósítás ajánlott keretei: tanórán kívüli feldolgozás, pl.: Öko-szakkör, Madárbarát szakkör; 8-14 éves korosztály
http://ofi.hu/kik-laknak-kertunkben

Madárösvény

A modul megvalósítása során a gyerekek megismerik az iskola udvarán kialakított „Madárbarát tanösvény” madárvédelmi eszközeit. A gyerekek csoportmunkában dolgoznak, kutatnak, felkészülnek a tanösvény bemutatására, majd játékos feladatok (pl. madárhang felismerés) segítségével bővítik tudásukat.

A megvalósítás ajánlott keretei: tanórán kívüli feldolgozás, pl.: Öko-szakkör, 10-14 éves korosztály
http://ofi.hu/madarosveny


 
Elejére!