Keresés...

H6-os hév - Lehet Más Klub címmel közösségi műhely indult

Szigethalmon február 20.án, délutáni órákban Lehet Más Klub címmel közösségi műhely indult a ráckevei hév kapcsán felmerült problémákról. A műhelyt Sepsei Gergely, az LMP Pest megyei képviselője vezette. A megbeszélésre számos, a hév vonalát érintő városból érkeztek.


A résztvevők által felvetett problémák között szerepelt…
...a hévvonal a lakosság körében kiemelt fontosságú, ezért mindenképpen maradjon meg.
...olyan aggodalmak, mint ki veszi át a vonal üzemeltetését, és ennek tükrében, hogyan alakulnak a jegy és bérletárak.
...szót kaptak a menetrend kapcsán felmerült problémák, miszerint nem igazodnak az igényekhez.
...a műszaki állapotok kritikus helyzete.

Kiemelt fontosság
A hév a Csepel sziget közigazgatásilag kiemelt fontosságú területein vezet át. A Szigetszentmiklós – Szigethalom – Tököli kereszteződésében fekszik a frissen átépített, korszerű Szakorvosi Rendelőintézet, ami jelenleg 10 város ellátásáért felelős. Érinti még a Ráckevei földhivatalt, ami szintén számtalan utast szállít ügyfélfogadási időben a hivatalhoz. A lakosok munkába, iskolába való környezetkímélő és hatékony eljutásának igénye pedig nem kérdéses álláspontot képvisel.

Vonal üzemeletető
Nem kevés aggodalommal tölti el a vonal új üzemeltetőjének gondolata a lakosokat.
Abban mindenki egyetért, hogy a közúti közlekedés gondolata sem helyettesítheti, a kötött pályás közlekedési eszközt. Már azért sem, mert az utak így is túlterheltek, növelik a városban élők szervezetét amúgy is nagyon megterhelő szmogot. A vonat a városok közötti, közutaktól messzebb fekvő, gyors mozgást lehetővé tevő vasútvonal. A közúti közlekedés nem tudja sem az időt, sem az utasszámot emberi méltóságában megőrizve biztosítani.
A MÁV esetleges üzemeltetőként sem megnyugtató gondolat. Felveti a kérdést, hogy az eddig is aránytalan bérletárak innentől hogy fognak alakulni?


Menetrend
A menetrend már régóta vitatémát képvisel a lakosság körében. Nem igazodik az utazási igényekhez, és a bérletárak alakulása sem méltányos. Az agglomeráción elő emberek nem tudnak végignézni kényelmesen, rohanás nélkül egy színházi darabot, mert mire véget ér az esti színmű, elmegy az utolsó járat is. A fiatalok hétvégi időtöltéséhez sem alkalmazkodik. A járatok alkalmazkodóképessége számos szolgáltatási ágazat számára hozna fellendülést, a Hév szolgáltatási körének bővítésével járó pluszbevételek mellett.
Fontos mindemellett megemlíteni a felesleges megállók kiiktatását, és gyorsjáratok bevezetését. Egy gyorsjárat, ami a vágóhídtól már csak a közigazgatási határon kívül állna meg, tököli viszonylatban, nagyjából 20 percre rövidítené a menetidőt.
Felmerült vitatémaként, a bérletárak méltánytalansága a Dunaharasztiak szemszögéből. Számukra egy mindösszesen 4 kilométert lefedő bérlet ára 5 940 Ft, míg egy Budapesti felnőttbérlet 10500 Ft-ba kerül, ami összességében 525 négyzetkilométert terület úthálózatára érvénes.

A klubesten a problémák feltárása mellett, a megoldási javaslatok is helyet kaptak.
Gondolatok között felmerült, annak ötlete is, hogy gerillakertészkedéssel, és más egyéb törvényes szépítő eszközökkel fejezzük ki a kötődésünket és szeretetünket a vasútvonal irányába. A kedves építő gondolatok mellett felvetettük a parlamenti felszólalás előkészítését, és a kormány részéről a tájékoztatás megsürgetését, hiszen iskolaválasztási időszak van.

A műhelymunkát a szervezők a lakossági problémák megoldása érdekében folytatólagosra tervezik. Szívesen látnak minden érdeklődő, szigethalmi vagy környékbeli lakost, aki közel érzi magához a klub szellemiségét. A klubvezetői feladatokat Maróti Lajos, az LMP helyi szervezője látja el.

Márciusi tanácskozáskor megvitatásra kerül a Hév aktuális helyzete, és a megoldások felé vezető lépések összekovácsolása. A vitafórumot az emberek mindennapjait érintő, egy kiválasztott témával folytatják.

Kun - Szabó Ella


 
Elejére!