Keresés...

A Debreceni Egyetem a legjobbak között


Tizenhét helyezéssel javította pozícióját idén a Debreceni Egyetem a Leideni Egyetem legfrissebb felsőoktatási rangsora alapján.



A Leideni Egyetem részeként működő Centre for Science and Technology Studies 2007 óta minden évben nyilvánosságra hozza a felsőoktatási intézmények rangsorát. A lista készítői 2013-ig 500 felsőoktatási intézményt vizsgáltak, tavaly óta azonban már 750 intézményt minősítenek az oktatók és kutatók publikációinak száma és idézettsége alapján.

A 2015-ös listát jelenleg a Massachusetts Institute of Technology (MIT) vezeti, a második a Harvard, a harmadik helyre pedig a Stanford került. Hazánkból öt intézmény – a Debreceni Egyetem mellett az ELTE, a BME, a Semmelweis Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem – került be a legjobb 750-be. A Debreceni Egyetem tovább erősítette pozícióját: idén a rangsor 681. helyén szerepel, a publikációk zöme pedig az orvos- és egészségtudományok területéhez kapcsolódik.

A Debreceni Egyetem profilja ide kattintva megtekinthető.
 
Elejére!